GENEL SORULAR
Yetkili servise nasıl ulaşabilir?
444 84 87 Çağrı merkezinden bilgi alabilirsiniz.
Neden Uğur'u tercih etmeliyim?
Mevsimsel ürünleri her mevsimde ilk günkü tazeliğiyle, koku, tat veya besin değerinde herhangi bir değişme olmadan sağlıkla tüketebilmek, uzun süre saklayıp, pratik bir şekilde kullanabilmek için tercih etmelisiniz.
Ürünleri satın alırken yaşadığım problemler ile ilgili kiminle irtibata geçeceğim?
Müşteri Hizmetleri merkezimizi 444 84 87 numaralı tüketici hattından arayarak müşteri temsilcilerimizle irtibata geçebilirsiniz.
Ürünüm koku yapıyor, ne yapmalıyım?
Üründeki besinleri ağzı kapaklı torbalarda veya kapaklı kaplarda saklayınız, ürününüzün içini temizleyiniz, ürün su tahliye kanalında su kalmadığından emin olunuz.
Ürünün içerisinden ses geliyor, kompresör ısınıyor, ne yapmalıyım?
Soğutucu borulardan soğutucu akışkanın dolaşımı sonucunda ses gelmesi ve ürün çalışırken kompresörün ısınması normaldir.
Ürün çok ses yapıyor, ne yapmalıyım?
Ürününüzün titreşim yapabilecek bir yere temas edip etmediğini kontrol ediniz, bütün ayakların yere oturduğundan emin olunuz.
BUZDOLABI
Buzdolabından yüksek ses geliyor, ne yapmalıyım?
Gıdaların düzgün yerleştirildiğini kontrol ediniz. Buzdolabınızın düz zeminde ve dengede olduğundan emin olunuz. Buzdolabınızın iç aksesuarlarının ve parçalarının düzgün takılı olup olmadığını kontrol ediniz.
Buzdolabının kapısı düzgün kapatılamıyor, ne yapmalıyım?
Aşırı gıda yüklemesi buzdolabınızın kapısının kapanmasına engel olabilir. Gıdaların ürünün kapısının kapanmasına engel olup olmadığını kontrol ediniz.
Aydınlatma lambası yanmıyor, ne yapmalıyım?
Buzdolabınızın elektrik kablosunun prize takılı olup olmadığına bakınız. Aydınlatma lambasının / led hasarlı olup olmadığını kontrol ediniz.
Kompresör uzun süre çalışıyor, ne yapmalıyım?
Çevre sıcaklığının daha yüksek olduğu yaz aylarında buzdolabınızın daha uzun çalışması normaldir. Tek bir seferde dondurucu bölümüne aşırı fazla gıda koymayınız. Sıcak yiyecekleri oda sıcaklığında soğuyana kadar buzdolabına koymayınız. Buzdolabı kapısının sık sık açmayınız, kapısını açık bırakmayınız.
Buzdolabından koku geliyor, ne yapmalıyım?
Pişirilmiş yemekleri sızdırmaz bir şekilde paketleyiniz. Buzdolabınızdaki yemeklerin bozulmadığından emin olunuz. Koku oluşturan gıda maddelerini kapalı kaplarda saklayınız. Buzdolabınızın içini temizleyiniz.
Buzdolabı çalışmıyor, ne yapmalıyım?
Ürününüzün fişinin düzgün takılı olup olmadığını kontrol ediniz. Ürününüzün elektrik bağlantısının doğru olup olmadığını kontrol ediniz. Sigorta ve prizi kontrol ediniz.
DERİN DONDURUCU (ÇEKMECELİ)
Kompresör sürekli çalışıyor, ne yapmalıyım?
Süper soğutma ışığının yanmadığından emin olunuz, yanıyor ise termostatı “3” konumuna getiriniz, ışık yanmaya devam ediyorsa size en yakın Uğur Yetkili Servisini arayınız, kontrol paneli olmayan ürünlerde kapı bir süre açık kaldığı durumda kompresörün çalışması sürebilir, ayarlanan sıcaklığa ulaşmak için bu durum normaldir
Kırmızı ikaz lambası yanıyor ne yapmalıyım?
Cihazın fişi yeni takılmış olabilir, cihaz yeni kullanılmaya başlandıysa 2-3 saat boş çalıştırıldığında kendiliğinden sönecektir. Cihaza tek seferde aşırı yükleme yapılmış olabilir, ürün yüklemesi yaparken cihazın 1 günlük soğutma kapasitesi göz önünde bulundurulmalıdır. Cihazın bulunduğu ortam çok sıcak veya çok soğuk olması sebebiyle yeterli performansta çalışmıyor olabilir, cihazın bulunduğu ortam güneş ışığına soba, kalorifer vb. uzak olması sağlanmalıdır. Cihazın kapağı açık kalıyor olabilir, aşırı yükleme kapağın tam kapanmasını engeller. Kompresör arıza yapmış olabilir, yetkili servis tarafından işlem yapılması gerekir.
DERİN DONDURUCU (YATAY)
Derin dondurucu temizliğinde nelere dikkat edilmelidir?
Piyasada satılan temizlik malzemelerini, çizici deterjanları, asit, tuzruhu ve alkol gibi kimyasal maddeleri kesinlikle kullanmayınız ve cihazın içini yıkamayınız. Temizlik için Uğur Derin Dondurucu temizleyici spreyini tercih ediniz. Uğur Derin Dondurucu temizleyici spreyinizin olmadığı acil durumlar için cam sil veya sıvı sabun kullanabilirsiniz.
Derin dondurucunun iç kısmında lekeler oluşuyor, bunu gidermek için ne yapmalıyım?
Derin dondurucularınızı; tatil veya uzun süre kullanımda olmadığı durumlarda içerisini boşaltıp mutlaka kuru bir bez ile kurulayınız ve derin dondurucunuzun kapağını açık bırakınız. Kapalı olduğu durumlarda içerisinde nem oluşacağı için leke vb. oluşumlara sebep olabilir.
Derin dondurucunun içindeki kokuyu nasıl giderebilirim?
Derin dondurucunuzu belirli aralıklarla, kullanma kılavuzundaki talimatlara uyarak temizlerseniz koku oluşumunu engellemiş olursunuz. Ayrıca Uğur Derin Dondurucu Temizleyicisi kullanarak kötü kokuya neden olan bakteri, mantar ve küf oluşumunu engellemiş olursunuz.
Derin dondurucunun iç kısmı neden karlanma yapıyor ve gidermek için ne yapmalıyım?
Özellikle sahil kesimlerinde bulunan bölgelerdeki mevsim geçişlerinde havada bulunan nem seviyesi %65’ten fazla olduğu durumlarda ya da derin dondurucunun kullanıldığı alanlarda soba, ısıtıcı, kalorifer, vs. olması durumunda derin dondurucular terleme yapabilir ve bu durum geçicidir. Cihazınızın çalıştığı yer konusunda dış kısımda terleme ile karşı karşıya geldiyseniz yukarıda belirtmiş olduğumuz durumları değerlendiriniz.
Derin dondurucunun blok kapağı açılmıyor, ne yapmalıyım?
Derin dondurucunun kapağını açamıyor iseniz ucu sivri olmayan bir eşya (örneğin kaşığın sap kısmı) ile contaya zarar vermeden dolap içerisine hava girişi sağlayarak kapağın açılmasını sağlayabilirsiniz. Bundan sonra böyle bir sorun yaşamamak için; iç tahliye tapasını söküp, dış tahliye tapasını da tapanın üzerindeki delik yarıya gelecek şekilde takılmasını sağlayarak kapağın açılmama sıkıntısını giderebilirsiniz.
Aldığım derin dondurucuyu evimin neresinde konumlandırmalıyım?
Derin dondurucunuzu güneşle direkt temas etmeyecek ve eğer mutfaktaysa ocağa yakın olmayan bir yerde konumlandırabilirsiniz.
KLİMA
Klima, kötü koku yayıyorsa ne yapmalıyım?
Klimanızın filtrelerinin temizliği kullanım kılavuzunda belirtilen aralıklarla yapılmalı ve düzenli olarak yetkili servislerimiz tarafından yıllık bakımları yapılmalıdır. Ayrıca Uğur Klima Temizleyicisi ile kötü kokulara yol açan bakteri, mantar ve küf oluşumunu engelleyerek ferah limon kokusu ile hijyenik bir ortam sağlayabilirsiniz.
Klimanızın az enerji harcaması neye bağlıdır?
Dış ortam sıcaklığı, mekânın yalıtımı, duvar kalınlıkları, hangi katta olduğu, kuzey-güney cephe durumu ve klimanın temizliği cihazınızın performansını etkileyecektir.
Hangi kapasitedeki klima daha uygundur?
Mekânın yalıtımı ve ortamda bulunan cihazlar klima seçiminde önemli bir faktördür. Mekânınıza en uygun klimayı tespit etmek üzere, ücretsiz keşif hizmetinden yararlanabilirsiniz.
Klimanın sağlığımız için bir zararı var mı?
Öncelikle klimanız sizi aşırı sıcaktan meydana gelecek rahatsızlıklardan koruyacaktır. Son teknoloji filtrelerle (iyonizer, bio filtre) donatılmış Uğur klimanız sizin için temiz bir ortam oluşturmanın dışında, sağlığınıza da katkıda bulunacaktır.
Sağlık için en uygun ortam sıcaklığı nedir?
Sağlıklı bir kişi için ortamın 20-27 derece arasında olması ve %40-60 arası nemin bulunması idealdir.
Hangi klimalar çevre dostudur?
Uğur Klimalarda, çevreye zarar vermeyen R410a gazı kullanılmaktadır. R410a gazının ozon tabakasına zarar vermediği, yanıcı ve zehirli olmadığı onaylanmıştır.
Klima da servis hizmeti neden önemlidir?
Klimanızın montajı servis tarafından yapılmalıdır. Ürün kalitesi kadar montaj kalitesi de önemlidir. Montajı hatalı yapılan üründen iyi performans alamayabilirsiniz. Ayrıca klimanızın verimliliğini uzun yıllar koruyabilmesi için rutin bakımlarının Uğur Yetkili Servisler tarafından yapılması gerekmektedir.
Klima montajı ücretsiz midir?
Klimanın standart bir mekânda kurulması için tüm montaj parçaları ve montaj hizmeti ücretsiz olarak verilmektedir. Uğur Yetkili servisleri tarafından montaj prosedürü çerçevesinde tüm montaj parçaları sağlanacaktır. Ücretsiz montaj kapsamı dışında kalan özel durumlarda masraflar tüketici tarafından karşılanır.