GENEL SORULAR
Mesafeli Satış Sözleşmesi ve Üyelik Sözleşmelerine nasıl ulaşabilirim?
Satış Sözleşmelerimiz menüsünden ulaşabilirsiniz.
Yetkili servise nasıl ulaşabilir?
444 84 87 Çağrı merkezinden bilgi alabilirsiniz.
Neden Uğur'u tercih etmeliyim?
Mevsimsel ürünleri her mevsimde ilk günkü tazeliğiyle, koku, tat veya besin değerinde herhangi bir değişme olmadan sağlıkla tüketebilmek, uzun süre saklayıp, pratik bir şekilde kullanabilmek için tercih etmelisiniz.
Ürünleri satın alırken yaşadığım problemler ile ilgili kiminle irtibata geçeceğim?
Müşteri Hizmetleri merkezimizi 444 84 87 numaralı tüketici hattından arayarak müşteri temsilcilerimizle irtibata geçebilirsiniz.
BUZDOLABI
Buzdolabından yüksek ses geliyor, ne yapmalıyım?
Gıdaların düzgün yerleştirildiğini kontrol ediniz. Buzdolabınızın düz zeminde ve dengede olduğundan emin olunuz. Buzdolabınızın iç aksesuarlarının ve parçalarının düzgün takılı olup olmadığını kontrol ediniz.
Buzdolabının kapısı düzgün kapatılamıyor, ne yapmalıyım?
Aşırı gıda yüklemesi buzdolabınızın kapısının kapanmasına engel olabilir. Gıdaların ürünün kapısının kapanmasına engel olup olmadığını kontrol ediniz.
Aydınlatma lambası yanmıyor, ne yapmalıyım?
Buzdolabınızın elektrik kablosunun prize takılı olup olmadığına bakınız. Aydınlatma lambasının / led hasarlı olup olmadığını kontrol ediniz.
Kompresör uzun süre çalışıyor, ne yapmalıyım?
Çevre sıcaklığının daha yüksek olduğu yaz aylarında buzdolabınızın daha uzun çalışması normaldir. Tek bir seferde dondurucu bölümüne aşırı fazla gıda koymayınız. Sıcak yiyecekleri oda sıcaklığında soğuyana kadar buzdolabına koymayınız. Buzdolabı kapısının sık sık açmayınız, kapısını açık bırakmayınız.
Buzdolabından koku geliyor, ne yapmalıyım?
Pişirilmiş yemekleri sızdırmaz bir şekilde paketleyiniz. Buzdolabınızdaki yemeklerin bozulmadığından emin olunuz. Koku oluşturan gıda maddelerini kapalı kaplarda saklayınız. Buzdolabınızın içini temizleyiniz.
Buzdolabı çalışmıyor, ne yapmalıyım?
Ürününüzün fişinin düzgün takılı olup olmadığını kontrol ediniz. Ürününüzün elektrik bağlantısının doğru olup olmadığını kontrol ediniz. Sigorta ve prizi kontrol ediniz.
DERİN DONDURUCU (ÇEKMECELİ)
Ürünüm koku yapıyor, ne yapmalıyım?
Üründeki besinleri ağzı kapaklı torbalarda veya kapaklı kaplarda saklayınız, ürününüzün içini temizleyiniz, ürün su tahliye kanalında su kalmadığından emin olunuz.
Ürünün içerisinden ses geliyor, kompresör ısınıyor, ne yapmalıyım?
Soğutucu borulardan soğutucu akışkanın dolaşımı sonucunda ses gelmesi ve ürün çalışırken kompresörün ısınması normaldir.
Ürünüm koku yapıyor, ne yapmalıyım?
Üründeki besinleri ağzı kapaklı torbalarda veya kapaklı kaplarda saklayınız, ürününüzün içini temizleyiniz, ürün su tahliye kanalında su kalmadığından emin olunuz.
Kompresör sürekli çalışıyor, ne yapmalıyım?
Süper soğutma ışığının yanmadığından emin olunuz, yanıyor ise termostatı “3” konumuna getiriniz, ışık yanmaya devam ediyorsa size en yakın Uğur Yetkili Servisini arayınız, kontrol paneli olmayan ürünlerde kapı bir süre açık kaldığı durumda kompresörün çalışması sürebilir, ayarlanan sıcaklığa ulaşmak için bu durum normaldir
Ürün çok ses yapıyor, ne yapmalıyım?
Ürününüzün titreşim yapabilecek bir yere temas edip etmediğini kontrol ediniz, bütün ayakların yere oturduğundan emin olunuz.
Yeşil renkli enerji lambası yanmıyor ama ürünüm çalışıyor, ne yapmalıyım?
Lambanın değiştirilmesi gerekir, lambayı değiştirmek için Uğur Yetkili Servisini arayınız.
Yeşil renkli enerji lambası sönüyor & ürün çalışmıyor, ne yapmalıyım?
Elektrik kesintisi olup olmadığını kontrol ediniz, tesisatınızdaki sigortanın atıp atmadığına bakınız, ürününüzün elektrik kablosunda kopukluk, zedelenme fişinde hasar veya prizde arıza temassızlık olup olmadığını kontrol ediniz, priz ile ilgili konularda elektrikçinizi, ürün fiş ve kablosu ile ilgili durumlarda Uğur Yetkili Servisini arayınız.
Kırmızı ikaz lambası yanıyor ne yapmalıyım?
Cihazın fişi yeni takılmış olabilir, cihaz yeni kullanılmaya başlandıysa 2-3 saat boş çalıştırıldığında kendiliğinden sönecektir. Cihaza tek seferde aşırı yükleme yapılmış olabilir, ürün yüklemesi yaparken cihazın 1 günlük soğutma kapasitesi göz önünde bulundurulmalıdır. Cihazın bulunduğu ortam çok sıcak veya çok soğuk olması sebebiyle yeterli performansta çalışmıyor olabilir, cihazın bulunduğu ortam güneş ışığına soba, kalorifer vb. uzak olması sağlanmalıdır. Cihazın kapağı açık kalıyor olabilir, aşırı yükleme kapağın tam kapanmasını engeller. Kompresör arıza yapmış olabilir, yetkili servis tarafından işlem yapılması gerekir.
DERİN DONDURUCU (YATAY)
Derin dondurucu temizliğinde nelere dikkat edilmelidir?
Piyasada satılan temizlik malzemelerini, çizici deterjanları, asit, tuzruhu ve alkol gibi kimyasal maddeleri kesinlikle kullanmayınız ve cihazın içini yıkamayınız. Temizlik için Uğur Derin Dondurucu temizleyici spreyini tercih ediniz. Uğur Derin Dondurucu temizleyici spreyinizin olmadığı acil durumlar için cam sil veya sıvı sabun kullanabilirsiniz.
Derin dondurucunun iç kısmında lekeler oluşuyor, bunu gidermek için ne yapmalıyım?
Derin dondurucularınızı; tatil veya uzun süre kullanımda olmadığı durumlarda içerisini boşaltıp mutlaka kuru bir bez ile kurulayınız ve derin dondurucunuzun kapağını açık bırakınız. Kapalı olduğu durumlarda içerisinde nem oluşacağı için leke vb. oluşumlara sebep olabilir.
Yan kısımlarda aşırı ısınma oluyor, ne yapmalıyım?
Cihazın dış yüzeyi tamamen ısınıyor, soğutma sistemi gereği yan yüzeylerin ısınması normaldir. Süper Şoklama düğmesi açık olabilir, hızlı soğutma düğmesidir.Sürekli açık kalmaması gerekir. Şoklama yaptıktan sonra kapatılması gerekir. Termostat ayarı yüksek olabilir, termostat ayarı 3. veya 4. konuma alınmalıdır.
Kırmızı ikaz lambası yanıyor ne yapmalıyım?
Cihazın fişi yeni takılmış olabilir, cihaz yeni kullanılmaya başlandıysa 2-3 saat boş çalıştırıldığında kendiliğinden sönecektir. Cihaza tek seferde aşırı yükleme yapılmış olabilir, ürün yüklemesi yaparken cihazın 1 günlük soğutma kapasitesi göz önünde bulundurulmalıdır. Cihazın bulunduğu ortam çok sıcak veya çok soğuk olması sebebiyle yeterli performansta çalışmıyor olabilir, cihazın bulunduğu ortam güneş ışığına soba , kalorifer vb. uzak olması sağlanmalıdır. Cihazın kapağı açık kalıyor olabilir, aşırı yükleme kapağın tam kapanmasını engeller. Kompresör arıza yapmış olabilir, yetkili servis tarafından işlem yapılması gerekir.
Ürünüm çok ses yapıyor, ne yapmalıyım?
Ürününüzün titreşim yapabilecek bir yere temas edip etmediğini kontrol ediniz. Bütün ayakların yere oturduğundan emin olunuz.
Yeşil renkli enerji lambası sönüyor ve ürünüm çalışmıyor?
Elektrik kesintisi olup olmadığını kontrol ediniz. Tesisatınızdaki sigortanın atıp atmadığına bakınız. Ürününüzün elektrik kablosunda kopukluk, zedelenme, fişinde hasar veya prizde arıza, temassızlık olmadığını kontrol ediniz. Priz ile ilgili konularda elektrikçinizi, ürün fiş ve kablosu ile ilgili durumlarda Uğur Yetkili Servisini arayınız.
Kompresör sürekli çalışıyor?
Süper soğutma düğmesinin takılı kalmadığından emin olup, aktif durumda ise düğmeyi kapatın. Turuncu renkli lambanın yanmaması gerekir.
Kompresör sürekli çalışıyor?
Süper soğutma düğmesinin takılı kalmadığından emin olup, aktif durumda ise düğmeyi kapatın. Turuncu renkli lambanın yanmaması gerekir.
Kırmızı sıcaklık uyarı lambası 24 saat boyunca devamlı yanıyor?
Kapağın doğru kapanıp kapanmadığını kontrol ediniz. Derin dondurucunuzun bir ısı kaynağına (kalorifer, soba, güneş v.s.) yakın olup olmadığına bakınız. İç duvarda kalın bir buz tabakası oluşup oluşmadığını kontrol ediniz. Bu durumda buz çözme (defrost) işlemini uygulayınız.
Derin dondurucu neden vakumlama yapmıyor?
Blok kapağın tam olarak kapandığına emin olunuz. Derin dondurucunun çerçeve kısmında oluşabilecek buzlanma kapağın kapanmasına engel olabilir. Bunun için ürünün fişini çekiniz ve cihazın içini boşaltarak temizliği yapıp tekrar kapağın kontrolünü yapınız. İç ve dış tahliye tapasını takınız, kapağın vakum yapmama sıkıntısının yok olduğunu göreceksiniz.Bunların dışında, eğer conta delindi ise garanti harici olarak kapağın değişmesi gerekmektedir.
Derin dondurucunun dış kısmı neden terleme yapıyor?
Özellikle sahil kesimlerinde bulunan bölgelerdeki mevsim geçişlerinde havada bulunan nem seviyesi %65’ten fazla olduğu durumlarda ya da derin dondurucunun kullanıldığı alanlarda soba, ısıtıcı, kalorifer, vs. olması durumunda derin dondurucular terleme yapabilir ve bu durum geçicidir. Cihazınızın çalıştığı yer konusunda dış kısımda terleme ile karşı karşıya geldiyseniz yukarıda belirtmiş olduğumuz durumları değerlendiriniz.
 
Derin dondurucunun iç kısmı neden karlanma yapıyor ve gidermek için ne yapmalıyım?
Özellikle sahil kesimlerinde bulunan bölgelerdeki mevsim geçişlerinde havada bulunan nem seviyesi %65’ten fazla olduğu durumlarda ya da derin dondurucunun kullanıldığı alanlarda soba, ısıtıcı, kalorifer, vs. olması durumunda derin dondurucular terleme yapabilir ve bu durum geçicidir. Cihazınızın çalıştığı yer konusunda dış kısımda terleme ile karşı karşıya geldiyseniz yukarıda belirtmiş olduğumuz durumları değerlendiriniz.
Derin dondurucunun blok kapağı açılmıyor, ne yapmalıyım?
Derin dondurucunun kapağını açamıyor iseniz ucu sivri olmayan bir eşya (örneğin kaşığın sap kısmı) ile contaya zarar vermeden dolap içerisine hava girişi sağlayarak kapağın açılmasını sağlayabilirsiniz. Bundan sonra böyle bir sorun yaşamamak için; iç tahliye tapasını söküp, dış tahliye tapasını da tapanın üzerindeki delik yarıya gelecek şekilde takılmasını sağlayarak kapağın açılmama sıkıntısını giderebilirsiniz.
Aldığım derin dondurucuyu evimin neresinde konumlandırmalıyım?
Derin dondurucunuzu güneşle direkt temas etmeyecek ve eğer mutfaktaysa ocağa yakın olmayan bir yerde konumlandırabilirsiniz.
KLİMA
Klima, kötü koku yayıyorsa ne yapmalıyım?
Klimanızın filtrelerinin temizliği kullanım kılavuzunda belirtilen aralıklarla yapılmalı ve düzenli olarak yetkili servislerimiz tarafından yıllık bakımları yapılmalıdır. Ayrıca Uğur Klima Temizleyicisi ile kötü kokulara yol açan bakteri, mantar ve küf oluşumunu engelleyerek ferah limon kokusu ile hijyenik bir ortam sağlayabilirsiniz.
Klimanızın az enerji harcaması neye bağlıdır?
Dış ortam sıcaklığı, mekânın yalıtımı, duvar kalınlıkları, hangi katta olduğu, kuzey-güney cephe durumu ve klimanın temizliği cihazınızın performansını etkileyecektir.
Enerji sınıfına göre klimaların özellikleri nelerdir?
Klimaların enerji sınıfları; ısıtma kapasitesi için COP etki katsayısına, soğutma kapasitesi için ise EER enerji verimlilik oranlarına bakılarak belirlenir. A sınıfı bir cihaz için EER (soğutma) 3,21 ve üzerinde olmak zorundadır. COP (Isıtma) kat sayısı da 3,6 ve üzerinde olmak zorundadır. Bu yüzden aldığınız her cihazın COP etki katsayısı, EER enerji verimlilik oranına bakarak bütçenize uygun cihazı seçebilirsiniz.
Hangi kapasitedeki klima daha uygundur?
Mekânın yalıtımı ve ortamda bulunan cihazlar klima seçiminde önemli bir faktördür. Mekânınıza en uygun klimayı tespit etmek üzere, ücretsiz keşif hizmetinden yararlanabilirsiniz.
Yetersiz kapasitede bir klima alırsak ne tür sorunlar yaşayabiliriz?
Mekânınız için uygun olmayan güçte bir klima aldıysanız, her şeyden önemlisi çok enerji harcayacaktır. Bunun dışında klimanızdan yeterli derecede yararlanamayacaksınız. Yani yetersiz kapasitede cihaz almanız zaman içinde daha fazla para harcamanıza sebep olabilir.
Klimanın sağlığımız için bir zararı var mı?
Öncelikle klimanız sizi aşırı sıcaktan meydana gelecek rahatsızlıklardan koruyacaktır. Son teknoloji filtrelerle (iyonizer, bio filtre) donatılmış Uğur klimanız sizin için temiz bir ortam oluşturmanın dışında, sağlığınıza da katkıda bulunacaktır.
Klimalar nasıl soğutur?
Klima; kompresör, yoğuşturucu (kondanser), genleşme vanası (expansion valf), buharlaştırıcı (evaporator) olarak dört parçadan oluşur. Kompresör ve yoğuşturucu (kondanser) dış üniteyi oluşturur, genleşme vanası (expansion valf) ve buharlaştırıcı (evaporator) iç üniteyi oluşturur. İç ünite üzerinden geçen hava, üzerindeki ısıyı buharlaştırıcıdan geçen gaza bırakır ve bu şekilde havanın nemi ve ısısı düşürülmüş olur.
Klima montaj öncesi keşifte nelere bakılır?
Klima keşfinde, üniteler için görselliği bozmayacak ve kimseyi rahatsız etmeyecek bir yere bakılır, elektrik bağlantısı ve su gideri hattı için yer tespiti yapılır. Mekân için en uygun kapasitede klima belirlenir. Uğur, Yetkili Servisleri aracılığıyla ücretsiz keşif hizmeti sunmaktadır.
Sağlık için en uygun ortam sıcaklığı nedir?
Sağlıklı bir kişi için ortamın 20-27 derece arasında olması ve %40-60 arası nemin bulunması idealdir.
Hangi klimalar çevre dostudur?
Uğur Klimalarda, çevreye zarar vermeyen R410a gazı kullanılmaktadır. R410a gazının ozon tabakasına zarar vermediği, yanıcı ve zehirli olmadığı onaylanmıştır.
Servis çağırmadan önce hangi kontroller yapılmalı?
Klimanın filtreleri kontrol edilmeli, iç ve dış ünitelerin hava giriş ve çıkışlarının kapalı olmadığından emin olunmalıdır. Kumandada istediğiniz modun seçili olup olmadığına bakılmalıdır.
Klima da servis hizmeti neden önemlidir?
Klimanızın montajı servis tarafından yapılmalıdır. Ürün kalitesi kadar montaj kalitesi de önemlidir. Montajı hatalı yapılan üründen iyi performans alamayabilirsiniz. Ayrıca klimanızın verimliliğini uzun yıllar koruyabilmesi için rutin bakımlarının Uğur Yetkili Servisler tarafından yapılması gerekmektedir.
Klima montajı ücretsiz midir?
Klimanın standart bir mekânda kurulması için tüm montaj parçaları ve montaj hizmeti ücretsiz olarak verilmektedir. Uğur Yetkili servisleri tarafından montaj prosedürü çerçevesinde tüm montaj parçaları sağlanacaktır. Ücretsiz montaj kapsamı dışında kalan özel durumlarda masraflar tüketici tarafından karşılanır.